Гурткова робота в ліцеї
Історичне краєзнавство – гурток «Пошук»
Історичне краєзнавство - сходинка до пізнання здобувачами освіти рідного краю, до реалізації інтересів у вивченні історико-культурного надбання українського народу, до навколишнього природного середовища, до формування краєзнавчих та туристсько-спортивних знань, умінь і навичок засобами позашкільної освіти.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ
ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ
Гурток (секція, клуб, творче об’єднання) – основна традиційна форма реалізації змісту позаурочної освіти і виховання здобувачів освіти як у процесі вивчення окремого навчального предмету чи їх сукупності, так і різноманітних інтегрованих курсів у межах навчальних програм, затверджених МОН України чи адаптованих навчальних програм. За своєю сутністю гурток – це специфічна спільність учнівської молоді, яка ґрунтується насамперед на добровільності, спільності інтересів, спрямованості на певний вид навчальної та практичної діяльності; середовище, де забезпечуються умови інтелектуального, духовного і фізичного розвитку дітей, реалізація їхнього творчого потенціалу в галузі позашкільної освіти і виховання та створюються комфортні умови соціальної адаптації до умов реального життя.
Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється в період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка.
Розклад роботи гуртків, затверджений директором ПрПЛ, має бути розміщеним на видному місці у фойє навчального закладу.
У канікулярні, вихідні та святкові дні гуртки можуть працювати за окремим планом, затвердженим директором ліцею.
Керівник гуртка (секції, студії, далі в тексті – педагог) - комплектує склад гуртка, забезпечує його збереження протягом всієї діяльності; здійснює різноманітну діяльність, особистісно-зорієнтоване навчання і виховання, педагогічно обґрунтований вибір форм, засобів та методів роботи, виходячи з психолого-фізіологічної, соціально-економічної діяльності; створює умови для цілісного розвитку творчої особистості, виявляє і підтримує талановитих та обдарованих дітей, сприяє розвитку і формуванню їх професійних інтересів; бере участь у розробці та реалізації навчальних програм, запроваджуючи сучасні освітні технології навчання й виховання; проводить роботу серед здобувачів освіти з виховання загальної культури, культури спілкування і дозвіллєво-розважальної діяльності; працює у співдружності з батьками, керівниками інших гуртків, викладачами; забезпечує участь гуртківців у масових заходах ПрПЛ, району, міста, всеукраїнських і міжнародних конкурсах, фестивалях, виставках; веде профілактичну роботу з безпеки життєдіяльності та забезпечує проведення занять із додержанням правил охорони праці та санітарно-гігієнічних норм; веде відповідну документацію і вчасно звітується про наслідки своєї роботи і творчої діяльності гуртківців; поважає гідність здобувачів освіти, своєю доброзичливою поведінкою утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі.
Керівник гуртка повинен знати законодавчі і нормативно-правові акти: Конституцію України, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Конвенцію про права дитини», та інші програмно-методичні матеріали і документи щодо проведення педагогічного процесу відповідно до напряму діяльності (соціокультурного, художньо-естетичного, дослідницько-експериментального, науково-технічного, еколого-природничого, туристсько-краєзнавчого, фізкультурно-оздоровчого, військово-патріотичного, дозвіллєво-розважального), закономірності особистісного розвитку та вікових особливостей дітей, основи педагогіки, психології, фізіології, гігієни, базові дисципліни в об’ємі загальноосвітньої школи; сучасні освітні тенденції, останні досягнення в галузі науки і техніки, культури, мистецтва (за профілем), форми і методи навчально-виховної роботи; основи педагогічної етики; державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.
Гурткова робота в загальноосвітніх навчальних закладах є частиною освітнього процесу. Це один із найефективніших шляхів розвитку творчо спрямованої особистості. Саме тому організація роботи різноманітних гуртків, секцій, студій у загальноосвітніх навчальних закладах потребує особливої уваги з боку адміністрації навчальних закладів та місцевих управлінь освіти. Результативність позашкільної освіти значною мірою залежить від чіткої, продуманої її організації, планування та координації.
Корисні посилання:
МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ГУРТКА
ПАМ’ЯТКА ЩОДО ВЕДЕННЯ ЖУРНАЛУ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ
ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ КЕРІВНИКА ГУРТКА
ПЕРЕЛІК ПРОФЕСІЙНИХ ЦІННОСТЕЙ КЕРІВНИКА ГУРТКА
ВНУТРІШНЬОШКІЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ СТАНУ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ
ПЛАН-СХЕМА ПОВНОГО АНАЛІЗУ ЗАНЯТЬ ГУРТКА
ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ГУРТКОВОГО ЗАНЯТТЯ
ВИХОВНИЙ АНАЛІЗ ГУРТКОВОГО ЗАНЯТТЯ
АНКЕТА ДЛЯ РЕЙТИНГОВОЇ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ГУРТКОВОГО ЗАНЯТТЯ
МОНІТОРИНГ РЕЗУЛЬТАТІВ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ
АНКЕТУВАННЯ УЧНІВ ПРИ ВИВЧЕННІ СТАНУ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ