ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
І
КАРАНТИН

Про роботу НМЦ ПТО
у Дніпропетровській області
в умовах карантину


У зв'язку зі встановленням Рішення позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (Протокол від 15.10.2021 № 38) на території Дніпропетровської області з 00 годин 00 хвилин 18 жовтня поточного року червоного рівня епідемічної небезпеки та застосування обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених для даного рівня, навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області (далі - НМЦ ПТО) вживаються відповідні санітарні і додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи.

З метою запобігання розповсюдженню респіраторної хвороби COVID-19 НМЦ ПТО пропонує керівникам та педагогічним працівникам закладів П(ПТ)О на час «червоної» зони карантину обмежити безпосереднє спілкування працівників закладу із фахівцями НМЦ ПТО, а необхідну інформацію та навчально-методичні консультації отримувати в оnline регламенті (телефонний зв'язок, листування на е-mail тощо).

В разі необхідності безпосереднє спілкування з працівниками НМЦ ПТО під час «червоної» зони можливе в режимі додержання карантинних вимог, визначеними постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами).

Заздалегідь вдячні за порозуміння.


Директор Віктор ВАСИЛИНЕНКО


Міністерство охорони здоров’я України

нагадує

Критерії переходу на онлайн-освіту


6 вересня 2021 року



Навчальний 2021–2022 рік в Україні розпочався у звичному форматі — діти розпочали відвідування садочків, шкіл, а студенти — закладів вищої освіти. Однак варто розуміти, що наближається період, коли очікується збільшення захворюваності на гострі респіраторні вірусні хвороби, у тому числі на COVID-19. Отже, залежно від особливостей епідемічної ситуації в кожному регіоні, форма навчання здобувачів освіти всіх рівнів може змінюватися.


Навчальний процес може організовуватися за одним із трьох можливих сценаріїв:


1. «Зелений» рівень епідемічної небезпеки (низький рівень захворюваності)

Відвідування закладів освіти дозволено у звичайному режимі. Однак варто пам’ятати про протиепідемічні заходи, затверджені постановами головного державного санітарного лікаря України для дошкільних закладів та закладів освіти.


2. «Жовтий» та «помаранчевий» рівні епідемічної небезпеки (середній рівень захворюваності)

Відвідувати заклад освіти можна за умови, якщо в ньому вакциновано щонайменше 80 % персоналу. Освітній процес забезпечується за різними формами: як дистанційно, так і безпосередньо в закладі освіти з дотриманням правил дистанціювання та дотримання протиепідемічних вимог.

Рішення про організацію освітнього процесу ухвалює педагогічна рада навчального закладу в межах чинного законодавства.


3. «Червоний» рівень епідемічної небезпеки (високий рівень захворюваності)

Відвідувати заклади освіти заборонено всім, крім вихованців садочків, спеціальних закладів освіти та учнів 1–4 класів шкіл за умови, якщо в закладі вакциновано щонайменше 80 % персоналу. Для інших здобувачів освіти навчання відбувається в інших формах, у тому числі дистанційно.

Закликаємо всіх освітян дотримуватися протиепідемічних заходів і обрати щеплення як один із найефективніших засобів профілактики поширення коронавірусної інфекції. Вакцинуйтеся з турботою про себе та оточуючих!


Повний перелік пунктів та центрів вакцинації з адресами та телефонами доступний на сайті: https://list.covid19.gov.ua

Контакт-центр МОЗ з питань COVID-19

0 800 60 20 19

https://moz.gov.ua/article/news/kriterii-perehodu-na-onlajn-osvitu


Навчання під час карантину,
урок про 30-річчя незалежності,
реформа шкільного харчування


МОН підготувало роз’яснення щодо нового навчального року


Опубліковано 30 серпня 2021 року о 09:28

Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України


загальна середня освіта методичні рекомендації


Особливості навчання під час карантину, перший урок про 30-річчя незалежності України, реформа шкільного харчування і формування мережі ліцеїв.

Про це та інше йдеться у листі-роз’ясненні МОН керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів загальної середньої освіти щодо початку 2021/2022 навчального року.

У 2021/2022 навчальному році освітній процес у закладах загальної середньої освіти організовується з неухильним дотриманням протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря № 4, постановою Кабінету Міністрів № 1236, а також Рекомендацій щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти.

Освітній процес у школах розпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Структура і тривалість навчальних року, тижня, дня, занять, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу в межах часу, передбаченого освітньою програмою, з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

У межах академічної автономії організація освітнього процесу є внутрішнім питанням кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогів. В умовах пандемії навчання за потреби може відбуватися з використанням технологій дистанційного навчання відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

Крім того, згідно з Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)», на період встановлення карантину власник установи, організації або уповноважений орган може змінювати режим роботи закладу.

Перший урок у новому навчальному році рекомендовано присвятити відзначенню 30-ї річниці незалежності України.

Під час підготовки уроку можна скористатись:

  • тематичними матеріалами від Українського інституту національної пам’яті, які містять, зокрема, інформацію про етапи українського державотворення, відновлення незалежності, Конституцію Пилипа Орлика;

  • ресурсами від ГС «Освіторія» для тематичного уроку до Дня Незалежності у 1-11 класах.

МОН також наголошує, що 8 серпня 2021 року набув чинності Закон щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти. Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ухвалюють Верховна Рада АР Крим, обласні, міські, селищні, сільські ради відповідно до вимог законодавства.

Верховній Раді АР Крим, обласним (з урахуванням пропозицій міських, сільських, селищних рад), Київській та Севастопольській міським радам до 1 вересня 2024 року необхідно затвердити плани формування мережі закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, з урахуванням вимог цього Закону до ліцеїв, щодо безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього простору, демографічних показників розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, спроможності територіальних громад, профілізації старшої профільної школи і необхідності охоплення на відповідній території усіх профілів навчання, визначених законодавством, з метою гарантування і забезпечення права кожного учня на вибір відповідного профілю навчання.

Крім того, під час формування мережі ліцеїв необхідно дотримуватися вимог окремих положень про заклади спеціалізованої освіти, зокрема нового Положення про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 30 червня 2021 року № 672.

Лист МОН також містить інформацію щодо:

  • освітньої діяльності (змісту освітньої діяльності, освітніх програм, зокрема типових, підготовки до проведення ДПА, платформи «Всеукраїнська школа онлайн»);

  • створення безбар’єрного простору (подолання соціальних бар’єрів, створення універсального дизайну та розумних пристосувань у закладах освіти, впровадження педагогіки партнерства, створення безбар’єрного фізичного простору, архітектурну доступність закладів освіти з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування будівель, приміщень та прибудинкових територій закладів).


ПОСТАНОВА
Міністерства охорони здоров’я України
№9 від 26 серпня 2021 року

Для сайту - МОЗ - Протиепідемічні заходи у закладах освіти на період карантину - Постанова №9 26.08.2021.pdf


У Дніпрі до 30 квітня
продовжили карантин


У Дніпрі продовжили карантин

Комісія з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації вирішила продовжити карантинні обмеження в Дніпрі до 30 квітня через коронавірус.

Джерело: протокол на сайті Дніпровської міськради

Як зазначається, учні 5-11 класів продовжать навчання дистанційно. Водночас молодша школа і дитсадки працюватимуть у звичайному режимі.

Влада також рекомендувала установам, зокрема комунальним, організувати пріоритетне обслуговування літніх людей з 10:00 до 14:00.

Зазначається, що у місті далі забороняють роботу дискотек і нічних клубів.

З 24 до 7 години заборонена робота закладів харчування (кафе, ресторанів, барів, їдалень) окрім доставки та на виніс, а вдень – дозволена з дотриманням санітарних норм (відстань 2 метри між столиками, не більше 4 людей за одним столом, перебування у масках, окрім як під час їжі та інші).

При цьому пільговий проїзд у громадському транспорті діятиме тільки з 10:00 до 15:00.

Нагадаємо: З 25 березня через COVID-19 Дніпровська комісія з надзвичайних ситуацій запровадила суворі карантинні обмеження у місті.

За даними МОЗ, Дніпропетровська область знаходиться у помаранчевій зоні.


За матеріалами інтернет-видань «Українська правда»: https://www.pravda.com.ua/news/2021/04/12/7289963/

і «Цензор.нет»: https://censor.net/ua/news/3259274/u_dnipri_prodovjyly_karantyn_do_kintsya_misyatsya


Дніпровська міська рада:

"Про заходи із запобігання поширенню на території міста Дніпра гострої респіраторної хвороби COVID-19"

13.04 - 30.04.2021


Дніпровська міська рада:

"Про заходи із запобігання поширенню на території міста Дніпра гострої респіраторної хвороби COVID-19"

24.03 - 13.04.2021

НМЦПТО - Протокол №30.pdf

Автор фото – прес-служба Міністерства освіти і науки України


Додатково до встановлених карантинних заходів, враховуючи зростання показників захворюваності та рішення регіональних комісій ТЕБ та НС, спільні МОН і МОЗ рекомендації передбачають запровадження додаткових обмежень при «жовтих» та «помаранчевих» рівнях епідемічної небезпеки. Про це повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Зокрема, пропонується переводити на дистанційне навчання учнів 5-11 класів закладів загальної середньої освіти, учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти та студентів закладів фахової передвищої та вищої освіти.

"Передусім ці обмеження варто застосовувати на адміністративно-територіальних одиницях, де перевищено епідемічні пороги на грип та ГРВІ, а також там, де фіксується значне зростання кількості випадків коронавірусної хвороби", - зазначив Сергій Шкарлет.

Також він повідомив, що, провівши консультації з Міністром охорони здоров’я та Головним державним санітарним лікарем України, МОН радить продовжити за потреби канікули в школах.

"Прошу освітян та батьків із розумінням поставитися до таких заходів. Вони вимушені і мають на меті збереження здоров'я представників педагогічних колективів, членів родин школярів, особливо тих, хто перебуває в зоні ризику захворювання", - сказав Сергій Шкарлет.

За словами Міністра освіти і науки, ситуація з поширенням коронавірусу в Україні є досить напруженою.

Зазначимо, наразі для закладів освіти діють карантинні обмеження, які визначені постановою Кабінету Міністрів №104 від 17 лютого 2021 року.

Отже, забороняється:

  • відвідувати заклади освіти здобувачами, якщо на самоізоляції через контакт із пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш ніж 50% здобувачів та персоналу закладу;

  • проводити в закладах освіти масові заходи (вистави, свята, концерти) за участю здобувачів освіти з більш ніж однієї групи (класу) та за присутності глядачів (відвідувачів).


На території регіонів, для яких встановлено "червоний" рівень епідемічної небезпеки, забороняється відвідування закладів освіти незалежно від форми власності, крім відвідування дітьми закладів дошкільної освіти, спеціальних закладів освіти та 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.


На сайті Міністерства освіти і науки оприлюднено рекомендації МОН для закладів загальної середньої освіти. Документ роз’яснює особливості роботи шкіл під час адаптивного карантину з 24 лютого і наголошує на пріоритетах роботи закладів у цей період.

Відповідно до постанови Уряду №104, з 24 лютого до 30 квітня 2021 року на всій території України запроваджено адаптивний карантин. Залежно від епідемічної ситуації, на території України в цілому або на території окремих регіонів встановлюється "зелений", "жовтий", "помаранчевий" або "червоний" рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19, кожен з яких має чіткі обмеження та критерії визначення.

З 24 лютого на території України встановлюється "жовтий" рівень епідемічної небезпеки, відповідно до якого, зокрема, забороняється:

  • відвідувати заклади освіти здобувачами освіти у разі, коли на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш як 50% здобувачів освіти та персоналу закладу;

  • проводити в закладах освіти масові заходи (вистави, свята, концерти) за участю здобувачів освіти з більш ніж однієї групи (класу) та за присутності глядачів (відвідувачів);

  • проводити масові (культурні, спортивні, наукові, освітні, професійні тематичні та інших) заходи за участю більше однієї особи на 4 кв. м. площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі) або наповненістю залів понад 50% місць у кожному окремому залі.

У разі встановлення на території регіону "червоного" рівня забороняється відвідувати заклади освіти незалежно від форми власності її здобувачами, крім здобувачів закладів дошкільної освіти, спеціальних закладів освіти та учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

МОН рекомендує вжити невідкладних заходів, спрямованих на збереження здоров’я дітей та належну організацію освітнього процесу.

Пріоритетом організації функціонування закладів освіти залишається неухильне дотримання протиепідемічних заходів, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22 серпня 2020 року №50.

У випадку організації дистанційного навчання, заклад освіти має діяти в інтересах дитини. Організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями. Крім того, мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку.

Заклад освіти має забезпечувати регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надавати їм підтримку в освітньому процесі. Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо.

Нагадаємо, у лютому Державна служба якості освіти провела чергове анонімне онлайн-опитування серед учасників освітнього процесу. Результати опитування показали значні зміни щодо підвищення якості змішаної та дистанційної форм навчання.


Для сайту - МОНУ - Щодо організації освітнього процесу в ЗП(ПТ)О з 24 лютого 2021 року.pdf
ДОН ОДА Дудля - лист МОН 1_9-26 щодо організації освітнього процесу з 25.01.2021.pdf
Для сайту - Урядом запроваджено перелік карантинних обмежень з 19.12.2020.pdf
Для сайту - Лист НМЦ організація навчання від 16.11.2020.pdf
МОНУ - Щодо організації освітнього процесу у ЗП(ПТ)О з 16.11.2020.pdf
МОНУ - Щодо організації дистанційного навчання.pdf

Якщо під час освітнього процесу в учня або працівника профтеху виявлять ознаки респіраторного захворювання – адміністрація та медик закладу мають ізолювати таку людину від колективу та, за потреби, викликати швидку допомогу. Лист із чітким алгоритмом дій, яких мають дотримуватися заклади у таких ситуаціях, був розісланий 3 вересня 2020 року на місця.

“Попередньо ми наголошували закладам, що вони мають будувати освітній процес, зважаючи на епідеміологічну ситуацію у своєму регіоні і гнучко реагувати на зміни, якщо такі будуть. На місцях можуть відбуватися різні ситуації і ми хочемо, щоб усі учасники освітнього процесу не панікували, а чітко розуміли, як потрібно діяти. Тому ми напрацювали рекомендації, у яких виписали, що потрібно робити, коли ознаки респіраторного захворювання є в учня або працівника закладу”, – пояснила генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.


Якщо в учня профтеху з'явилися симптоми респіраторної хвороби:

1. він має одягти маску та перейти у тимчасову ізоляцію – для цього заклад профтехосвіти відводить окреме приміщення;

2. медичний працівник проводить первинний огляд учня, вимірює температуру та, за потреби, викликає швидку;

3. педагог (класний керівник/майстер виробничого навчання) повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про виявлені симптоми;

4. медик або педагог профтеху відправляє учня додому або передає батькам (якщо вік учня менше 18 років). У випадку госпіталізації швидка допомога доставляє його до стаціонару;

5. медичний працівник профтеху надсилає екстрене повідомлення форми 058/о про підозру на інфекційне захворювання до місцевого лабораторного центру, а також реєструє випадок у журналі реєстрації форми 060/о;

6. у приміщенні, де перебував учень, проводиться додаткове провітрювання та дезінфекція поверхонь;

7. під час епідеміологічного розслідування епідеміологами лабораторного центру медпрацівник або педагог допомагає визначити коло осіб, які контактували з учнем;

8. у разі підтвердження коронавірусної інфекції COVID-19 учні групи, де навчався хворий, та педагоги, з якими він контактував, самоізолюються на 14 днів;

9. для групи, яка перебуває на самоізоляції, директор профтеху забезпечує дистанційне навчання. Практика, у разі неможливості адаптації до технологій дистанційного навчання, переноситься на період до завершення самоізоляції.

Якщо в працівника профтеху з'явилися симптоми респіраторної хвороби:

1. він має одягти маску та перейти у тимчасову ізоляцію – для цього заклад профосвіти відводить окреме приміщення;

2. медичний працівник проводить первинний огляд особи, вимірює температуру та, за потреби, викликає швидку;

3. керівник закладу відправляє працівника додому для подальшого звернення до лікарні. Якщо є потреба у госпіталізації – швидка допомога доставляє працівника до стаціонару;

4. в приміщені, де перебував працівник, проводиться додаткове провітрювання та дезінфекція поверхонь;

5. у разі підтвердження COVID-19 у працівника, всі учасники освітнього процесу, з якими він контактував, самоізолюються на 14 днів.

Важливо, що ніхто з працівників закладу, які будуть залученими до таких ситуацій, не можуть розголошувати інформацію про стан здоров'я людини, зокрема, її прізвище та ім'я.