ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
І
КАРАНТИН

На сайті Міністерства освіти і науки оприлюднено рекомендації МОН для закладів загальної середньої освіти. Документ роз’яснює особливості роботи шкіл під час адаптивного карантину з 24 лютого і наголошує на пріоритетах роботи закладів у цей період.

Відповідно до постанови Уряду №104, з 24 лютого до 30 квітня 2021 року на всій території України запроваджено адаптивний карантин. Залежно від епідемічної ситуації, на території України в цілому або на території окремих регіонів встановлюється "зелений", "жовтий", "помаранчевий" або "червоний" рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19, кожен з яких має чіткі обмеження та критерії визначення.

З 24 лютого на території України встановлюється "жовтий" рівень епідемічної небезпеки, відповідно до якого, зокрема, забороняється:

  • відвідувати заклади освіти здобувачами освіти у разі, коли на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш як 50% здобувачів освіти та персоналу закладу;

  • проводити в закладах освіти масові заходи (вистави, свята, концерти) за участю здобувачів освіти з більш ніж однієї групи (класу) та за присутності глядачів (відвідувачів);

  • проводити масові (культурні, спортивні, наукові, освітні, професійні тематичні та інших) заходи за участю більше однієї особи на 4 кв. м. площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі) або наповненістю залів понад 50% місць у кожному окремому залі.

У разі встановлення на території регіону "червоного" рівня забороняється відвідувати заклади освіти незалежно від форми власності її здобувачами, крім здобувачів закладів дошкільної освіти, спеціальних закладів освіти та учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

МОН рекомендує вжити невідкладних заходів, спрямованих на збереження здоров’я дітей та належну організацію освітнього процесу.

Пріоритетом організації функціонування закладів освіти залишається неухильне дотримання протиепідемічних заходів, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22 серпня 2020 року №50.

У випадку організації дистанційного навчання, заклад освіти має діяти в інтересах дитини. Організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями. Крім того, мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку.

Заклад освіти має забезпечувати регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надавати їм підтримку в освітньому процесі. Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо.

Нагадаємо, у лютому Державна служба якості освіти провела чергове анонімне онлайн-опитування серед учасників освітнього процесу. Результати опитування показали значні зміни щодо підвищення якості змішаної та дистанційної форм навчання.


Для сайту - МОНУ - Щодо організації освітнього процесу в ЗП(ПТ)О з 24 лютого 2021 року.pdf
ДОН ОДА Дудля - лист МОН 1_9-26 щодо організації освітнього процесу з 25.01.2021.pdf
Для сайту - Урядом запроваджено перелік карантинних обмежень з 19.12.2020.pdf
Для сайту - Лист НМЦ організація навчання від 16.11.2020.pdf
МОНУ - Щодо організації освітнього процесу у ЗП(ПТ)О з 16.11.2020.pdf
МОНУ - Щодо організації дистанційного навчання.pdf

Якщо під час освітнього процесу в учня або працівника профтеху виявлять ознаки респіраторного захворювання – адміністрація та медик закладу мають ізолювати таку людину від колективу та, за потреби, викликати швидку допомогу. Лист із чітким алгоритмом дій, яких мають дотримуватися заклади у таких ситуаціях, був розісланий 3 вересня 2020 року на місця.

“Попередньо ми наголошували закладам, що вони мають будувати освітній процес, зважаючи на епідеміологічну ситуацію у своєму регіоні і гнучко реагувати на зміни, якщо такі будуть. На місцях можуть відбуватися різні ситуації і ми хочемо, щоб усі учасники освітнього процесу не панікували, а чітко розуміли, як потрібно діяти. Тому ми напрацювали рекомендації, у яких виписали, що потрібно робити, коли ознаки респіраторного захворювання є в учня або працівника закладу”, – пояснила генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.


Якщо в учня профтеху з'явилися симптоми респіраторної хвороби:

1. він має одягти маску та перейти у тимчасову ізоляцію – для цього заклад профтехосвіти відводить окреме приміщення;

2. медичний працівник проводить первинний огляд учня, вимірює температуру та, за потреби, викликає швидку;

3. педагог (класний керівник/майстер виробничого навчання) повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про виявлені симптоми;

4. медик або педагог профтеху відправляє учня додому або передає батькам (якщо вік учня менше 18 років). У випадку госпіталізації швидка допомога доставляє його до стаціонару;

5. медичний працівник профтеху надсилає екстрене повідомлення форми 058/о про підозру на інфекційне захворювання до місцевого лабораторного центру, а також реєструє випадок у журналі реєстрації форми 060/о;

6. у приміщенні, де перебував учень, проводиться додаткове провітрювання та дезінфекція поверхонь;

7. під час епідеміологічного розслідування епідеміологами лабораторного центру медпрацівник або педагог допомагає визначити коло осіб, які контактували з учнем;

8. у разі підтвердження коронавірусної інфекції COVID-19 учні групи, де навчався хворий, та педагоги, з якими він контактував, самоізолюються на 14 днів;

9. для групи, яка перебуває на самоізоляції, директор профтеху забезпечує дистанційне навчання. Практика, у разі неможливості адаптації до технологій дистанційного навчання, переноситься на період до завершення самоізоляції.

Якщо в працівника профтеху з'явилися симптоми респіраторної хвороби:

1. він має одягти маску та перейти у тимчасову ізоляцію – для цього заклад профосвіти відводить окреме приміщення;

2. медичний працівник проводить первинний огляд особи, вимірює температуру та, за потреби, викликає швидку;

3. керівник закладу відправляє працівника додому для подальшого звернення до лікарні. Якщо є потреба у госпіталізації – швидка допомога доставляє працівника до стаціонару;

4. в приміщені, де перебував працівник, проводиться додаткове провітрювання та дезінфекція поверхонь;

5. у разі підтвердження COVID-19 у працівника, всі учасники освітнього процесу, з якими він контактував, самоізолюються на 14 днів.

Важливо, що ніхто з працівників закладу, які будуть залученими до таких ситуацій, не можуть розголошувати інформацію про стан здоров'я людини, зокрема, її прізвище та ім'я.