Цифрові технології
в освітньому процесі
СЕМІНАР-НАРАДА
заступників директорів, старших майстрів, методистів ЗП(ПТ)О
з питань тарифікації,
09.09.2022
Матеріали семінару-наради
заступників директорів, старших майстрів, методистів ЗП(ПТ)О
09.09.2022
- Організаційні заходи щодо проведення тарифікації педагогічних працівників закладів П(ПТ)О:
https://docs.google.com/document/d/1j4vmTBpxKgeTO8UMIz7Wrh08otcaRhPO/edit .
- Електронний облік освітнього процесу в закладах П(ПТ)О в 2022/2023 навчальному році:
Електронний журнал і щоденник Atoms:
Електронний сервіс E-school:
https://e-schools.info/e-service ;
Електронний журнал E-Journal:
(рекомендує МОН, але не є загальнообов’язковим для використання);
Електронний журнал на платформі Moodle:
Посилання на вебінар «Електронний облік освітнього процесу в закладах освіти у новому 2022/2023 навчальному році»:
https://www.youtube.com/watch?v=GD_r3zg5sdM.
- Проведення вхідного діагностування навчальних досягнень здобувачів освіти І курсу закладів П(ПТ)О з предметів загальноосвітньої підготовки
Методичні рекомендації з проведення вхідного діагностування:
https://drive.google.com/drive/folders/1NY5cSUPMElbFFpggpLWS_sAidLK94A93
Лист НМЦ ПТО від 31.08.2022 № 13/4-381 «Про вхідне діагностування навчальних досягнень здобувачів освіти І курсу закладів П(ПТ)О з предметів загальноосвітньої підготовки»:
https://docs.google.com/document/d/13GOgiEhHHioEE465eNp3tCFeBXY9U2HE/edit .
- Щодо державних освітніх та професійних стандартів, які затверджені станом на 01.09.2022:
https://drive.google.com/file/d/1JUmEeeTjkXpmuOJmhsXJ8HdhTB5f3ayx/view
Цифрова трансформація освіти
в умовах війни:
антикризові рішення, можливості, плани
Запрошуємо ознайомитися з відеозаписом важливого для всіх освітян заходу - роботою локації "Цифрова трансформація освіти в умовах війни: антикризові рішення, можливості, плани”, яка відбулася 18 серпня 2022 року в межах Міжнародної серпневої педагогічної науково-практичної конференції МОН «Освіта, освітяни – незламні у війні».
Цільова аудиторія: заступники голів обласних військових адміністрацій з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO), представники місцевих органів управління освітою, відповідальні за цифровий розвиток освіти, представники закладів освіти, відповідальні за цифровий розвиток закладу та організацію дистанційного навчання.
Google Workspace for Education
/Інформація для новачків/ Як взяти участь у програмі «G Suite для закладів освіти»
G Suite — це набір сервісів від Google, за допомогою яких будь-який заклад освіти може зручно організувати процес дистанційного навчання. Викладачі можуть проводити трансляції та відеозустрічі з учнями, зберігати необмежену кількість будь-яких файлів і документів, публікувати та перевіряти домашні завдання, створювати тести, презентації, чи навіть писати і малювати на віртуальній дошці.
Детальніше про наявні інструменти читайте на сторінці програми «G Suite для закладів освіти».
Українські державні заклади освіти можуть отримати доступ до всіх інструментів G Suite безкоштовно. Ця інструкція – про те, як це зробити.
Office 365 Education
Почніть працювати з Office 365 безкоштовно!
Учні, студенти й педагоги відповідних освітніх установ можуть безкоштовно зареєструватися в Office 365 Education, що включає Word, Excel, PowerPoint, OneNote, а тепер ще й Microsoft Teams та додаткові інструменти для навчання. Якщо маєте дійсну адресу електронної пошти свого закладу, зареєструйтеся вже сьогодні: https://www.microsoft.com/uk-ua/education/products/office
Переваги G Suite і Office 365
G Suite for Education і Office 365 Education мають ряд переваг порівняно з будь-яким іншим хмарним сервісом.
1. Безкоштовність. Хмарні сервіси цих компаній надаються навчальним закладам безкоштовно. Це дуже вагома перевага, оскільки створення і підтримка продуктів такого класу і якості вимагає від компаній-розробників значних ресурсів.
2. Висока якість розробки. Хмарні сервіси цих компаній створюються спеціалістами найвищого класу. Це забезпечує стабільну роботу, мінімальну кількість помилок, які швидко виправляються, стійкість до злому, відповідність сучасним веб-стандартам, коректне відображення в різних браузерах тощо.
3. Регулярне оновлення. Хмарні сервіси цих компаній регулярно оновлюються. Це гарна ознака, яка свідчить, що розробники розвивають і удосконалюють їх. Проте намагання розробників зробити сервіси більш доступними і простими у користуванні іноді приводить до того, що в процесі оновлення відбувається відключення окремих функцій, які були не особливо популярними або здавалися занадто складними, але були корисними й додавали нові можливості. Постійне оновлення сервісів призводить іще до одного результату: інструкції по використанню даних сервісів надзвичайно швидко застарівають і стають неактуальними.
4. Відсутність реклами. На сайтах, де розміщуються дані сервіси, відсутня реклама, що є надзвичайно вагомою перевагою для будь-якого інтернет-ресурсу, а для навчального особливо. Розробники повністю відключають рекламу для користувачів пакетів G Suite for Education і Office 365 Education.
5. Безпечність. Хмарні сервіси цих компаній — одні з найбільш безпечних сайтів Інтернету, ймовірність вірусної активності і наявності небажаного програмного коду на них зведені до мінімуму. Можна впевнено стверджувати, що користування цими сервісами не завдасть шкоди комп'ютеру, чи іншому пристрою, який буде використовуватися для виходу в Інтернет.
Іще одна ремарка стосовно того, чому безпечність навчальних сайтів є надзвичайно важливою. Відомий випадок, коли школяр покінчив життя самогубством через те, що ноутбук, яким він користувався, виявився заражений трояном, який заблокував операційну систему. Тепер уявіть ситуацію, що зараження відбулося на сайті, який порекомендував учневі вчитель. Жахлива перспектива, чи не так? Саме тому навички безпечної поведінки в Інтернеті має прищеплювати учням кожен викладач, а ресурси, які він рекомендує, повинні бути абсолютно надійними та безпечними.
6. Постійна доступність. Розробники Google гарантують доступність сервісів упродовж 99,9% часу. Як свідчить досвід, це справді найнадійніші сайти Інтернету.
7. Довговічність. Google і Microsoft існують вже багато років і, ймовірно, існуватимуть і надалі. Це означає, що створені на їх базі ресурси не зникнуть і будуть доступними тривалий час.
У якості прикладу, який ілюструє важливість довговічності створених ресурсів наведемо інтернет-тест, розроблений директором однієї з шкіл. Його високо оцінила міністр освіти, вказавши, що згаданий тест є прикладом того, як нові технології дають змогу швидше і ефективніше доносити інформацію. Проте, переходячи по вищенаведеному посиланню на тест, бачимо помилку 404 — сторінка не існує. Інтернет-архів показує, що тест проіснував лише кілька місяців, а потім був видалений, ймовірно, самим сервісом, для якого надмірна увага до однієї з його сторінок видалася небажаною. Корпорації Google і Microsoft мають більше мільярда користувачів кожна, тож прагнення кількох тисяч чоловік відвідати одну зі створених на їх базі сторінок, швидше за все навіть не помітять, тим більш, не стануть вживати заходів, щоб скоротити цей потік відвідувачів.
8. Адаптивний дизайн. Адаптивний (респонсивний) дизайн забезпечує коректне відображення сайтів на мобільних пристроях. Завдяки цьому для роботи з ресурсами, створеними на базі хмарних сервісів цих компаній, учні і студенти можуть використовувати власні мобільні телефони.
9. Простота та зручність користування. Варто відзначити простоту та зручність роботи з даними сервісами. Їх інтерфейс інтуїтивно зрозумілий: за кілька років використання ресурсів, створених на базі сервісів цих компаній, не було жодного випадку, щоб студент потребував додаткових інструкцій або пояснень щодо роботи з ними. Педагогу, щоб навчитися працювати з даними сервісами, достатньо кількох занять доповнених самостійною роботою вдома.
Спільні риси хмарних сервісів, які пропонують дані корпорації, пов’язані з тим, що їх розробкою займаються великі IT-компанії, зі значними можливостями й ресурсами, відпрацьованими технологіями, високими стандартами якості.
Вказані особливості доводять, що хмарні сервіси, які пропонують G Suite for Education і Office 365 Education, мають суттєві переваги перед будь-якими іншими хмарними сервісами, які можна знайти в Інтернеті.
Відмінності між даними освітніми пакетами не дуже значні. Вони визначаються тим, що розробляються сервіси різними компаніями й різними командами розробників. Проте одна значна відмінність все ж має місце. Мова йде про доступність сервісів для індивідуальних користувачів.
І Google, і Microsoft рекомендують для навчальних цілей використовувати освітні пакети G Suite for Education або Office 365 Education, які некомерційним закладам освіти надаються безкоштовно та передбачають ряд додаткових можливостей, зокрема, збільшення розміру хмарного сховища, повну відсутність реклами тощо. Підключення даних пакетів можливе лише адміністрацією навчального закладу, окремий працівник їх отримати не може. Це спільне. Відмінність у тому, що для використання хмарних сервісів Google підключення пакету Google G Suite for Education не обов’язкове. Достатньо створити акаунт Google, після чого стануть доступними всі сервіси Google. Звичайно, не буде пільг у вигляді більшого розміру хмарного сховища і гарантованої відсутності реклами, але використання хмарних сервісів Google індивідуальним користувачем можливе.
Використання хмарних сервісів, які входять до складу Office 365 Education, окремим вчитель чи викладачем неможливе, якщо навчальний заклад даний хмарний пакет не підключив. Винятком є сервіс Microsoft Sway, який входить до складу Office 365, проте може використовуватися і без підключення пакету Office 365 Education.
Цифрові технології
в освітньому процесі закладів профтехосвіти
НК Куриш - Відповідальні за випуск, 2021 - tpgnpu.ho.ua
Ключові слова: … дистанційної форми навчання); –швидкі темпи впровадження цифрових технологій в освітній галузі
… авторські методики, варіативний підхід до добору технологій, методів, форм, засобів навчання, в тому числі широко впроваджуються цифрові технології …
[PDF] 46.201.250.252 Педагогічна майстерність в умовах цифрової освіти
ВВ Сорока - 2021 - 46.201.250.252
Ключові слова: освітнє середовище, педагогічна майстерність, цифрова освіта, цифрове освітнє середовище … стрімко розвивається та рухається назустріч інноваційним цифровим змінам … їх до потреб здобувачів освіти, створювати свої цифрові ресурси та …
НВ Морзе, МВ Василенко… - … ОСВІТНЄ Е …, 2021 - openedu.kubg.edu.ua
Ключові слова: … Цифрова компетентність вчителів виражається в їх здатності використовувати цифрові технології … Учні більшої половини викладачів використовують цифрові інструменти для спілкування та … Також, учні іноді створюють цифровий контент як важливу частину свого …
СВ Масліч - Відповідальні за випуск, 2021 - tpgnpu.ho.ua
Ключові слова: … Зокрема, цифрова компетентність є однією з 8 ключових компетентностей, унесених до … технології в освітньому процесі»,«здатність використовувати цифрові технології для розв … Таким чином, використання цифрових технологій в освітньому …
[PDF] … ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ …
А.О. Заїка - 2021 - 46.201.250.252
Ключові слова: … Цифрова компетентність педагогічного працівника розглядається як здатність … Цифровий код лежить в основі роботи практично всіх пристроїв, що працюють від … У сучасному суспільстві, де цифрові технології проникають в усі сфери діяльності, необхідно вміти …
С.В. Масліч - Відповідальні за випуск, 2021 - tpgnpu.ho.ua
Ключові слова: … Зокрема, цифрова компетентність є однією з 8 ключових компетентностей, унесених … цифрові технології в освітньому процесі»,«здатність використовувати цифрові технології для розв … Практика показує, що використання цифрових технологій є доцільним на всіх …
С Масліч - 2021 - lib.iitta.gov.ua
Ключові слова: … освітнього процесу, з іншого – всебічним використанням цифрових технологій на виробництві, у … З огляду на даний документ, цифрова компетентність майстра виробничого … визначається за такими областями: професійна залученість, цифрові ресурси, навчання …
С. Масліч - Збірник наукових праць ΛΌГOΣ, 2021 - ojs.ukrlogos.in.ua
Ключові слова: … Реформаційні процеси в економіці, впровадження цифрових технологій в усі сфери життєдіяльності … Підвищення рівня цифрової грамотності, інформаційної культури стає однією з умов … якщо говорити, про розвиток умінь застосовувати цифрові ресурси, головну …
ТМ Войтюк - Організаційний комітет конференції - nmc-pto.zp.ua
Ключові слова: … Як система професійно-технічної освіти відгукується на цифрові виклики сучасності … Однак, світ навколо змінюється, стає більш технологічним та цифровим, і тому … 3. Гаврілова ЛГ, Топольник ЯВ Цифрова культура, цифрова грамотність, цифрова компетентність як …
ОМ Кікінежді, ГЄ Грушко - 2021 - dspace.khntusg.com.ua
Ключові слова: … ери [1; 2; 4; 7; 8]. Набуття учасниками освітнього простору інформаційно-цифрової компетентності передбачає … технологій і засобів навч … Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми …
ОВ Лебединська - Організаційний комітет конференції - nmc-pto.zp.ua
Ключові слова: … використовувати Google-сервісі у своїх професійній діяльності та створювати власні цифрові авторській продукти … Інформаційні технології і засоби навчання. 2017 … 2. Карташова ЛА, Пліш ІВ, Бахмат НВ Розвиток цифрової компетентності педагога в інформаційно …
[PDF] fmo-journal.org СУЧАСНИЙ СТАН ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ
О Дущенко - Фізико-математична освіта, 2021 - fmo-journal.org
Ключові слова: … стрімке розповсюдження цифрових технологій ключовими стають цифрові навички (компетенції) … Цифрова платформа : інформаційні технології в соціокультурній сфері … Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи …
НМ Стеценко - dspace.udpu.edu.ua
Ключові слова: … ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ Інформаційно-цифрова компетентність визначається як одна … створених ними або модифікованих освітніх (цифрових) ресурсів … (цифрові) освітні ресурси, оцінювати їх ефективність для …
МО Щербина, ОО Хвіст, КО Макогонов… - ekhsuir.kspu.edu
Ключові слова: … ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ … до ІТ, була виявлена тенденція до індивідуалізації, відособленості, здобувачі надто захоплюються цифровим світом і … Звичайно ж, не варто переводити усю систему навчання на цифрові технології, адже в ній має …